Her kan du finde ovennævnte dokumenter.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Der indkaldes hermed til ordinær generalforsamling i grundejerforeningen
Søndag den 18. maj 2024 kl. 13:00
i Medborgerhuset Egedal Byens Hus, Egedalsvej 2.
Dagsorden samt ikke-revisorpåtegnet årsregnskab for 2024 og budget for 2026 er lagt på hjemmesiden under menuen »Generalforsamling«. Årsregnskabet er af flere grunde desværre endnu ikke revisorpåtegnet. Vi forventer, at det bliver påtegnet i løbet af de nærmeste par dage. Vi forventer ingen ændringer i forbindelse med påtegningen, men giver naturligvis besked herom.
Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal ifølge vedtægterne være bestyrelsen i hænde senest den 4. maj kl. 13:00.
Husk, at du/I kan anvende en fuldmagt, hvis du/I er forhindrede i at møde op.
Vores oprindelige plan var, at afholde generalforsamlingen dagen før (lørdag) efter en arbejdslørdag og med efterfølgende lettere forplejning. Desværre var dette heller ikke muligt. Vi forsøger stadig at finde et tidspunkt for en arbejdslørdag – nærmere information følger senere.
Vi bibeholder stadig forplejningen på generalforsamlingen, også fordi generalforsamlingen afholdes en søndag eftermiddag:
Kl. 12:30 mødes vi til en lettere forplejning (pizza) og lidt hygge – Tilmelding er nødvendig senest den 16. maj.
Kl. 13:00 starter den formelle generalforsamling
Vi håber, at du støtter bestyrelsens arbejde ved at møde op. Vi glæder os til at se så mange som mulig til generalforsamlingen.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Kære grundejere
Bestyrelsen vil gerne informere om det seneste nyt for Ullerødgård-byggeriet – inden vi alle er inviteret til informationsmøde på tirsdag.
Repræsentanter for bestyrelserne i de tre omkringliggende grundejerforeninger, samt repræsentant for de fire »løse huse« mødtes hos Cordsen i mandags. Her blev vi præsenteret for planerne.
For nogle måneder siden havde Rasmus på bestyrelsernes vegne bedt om aktindsigt hos kommunen og fik efterfølgende udleveret nogle tegninger over det planlagte byggeri.
Tegningerne vi blev præsenteret for på mødet i mandags kunne vi ikke få udleveret, men der er kun – som vi forstod det – tale om finjusteringer i forhold til tegningerne fra aktindsigten. Vi tager derfor i det efterfølgende udgangspunkt i sidstnævnte tegninger, som er vedhæftet denne e-mail.
Vores hovedkonklusion er:
Bestyrelsens opfattelse er derfor – hvis man løser parkeringsproblemet og der kun er tale om finjusteringer i forhold til aktindsigten – at planen for vores vedkommende ser meget fornuftigt ud og kan accepteres for vores vedkommende.
Bestyrelsen vil løbende følge udviklingen og vil naturligvis også tage stilling til en kommende lokalplan.
Vi ses på tirsdag hos Cordsen.
Med venlig hilsen
På bestyrelsens vegne
Rasmus og Niels
Kære grundejere
Vi har desværre haft nogle problemer med e-mails, der sendes til gmail-konti. Gmail har fra nytår opdateret deres sikkerhed, så e-mails, der automatisk sendes direkte fra hjemmesiden, vil blive afvist af Google. Det drejer sig f.eks. om e-mail til nulstilling af adgangskode og kvitteringer for tilmelding til fastelavn. Indtil nu, er der blevet afvist e-mails til 7 grundejere.
Vi arbejder på at løse problemet.
Hvis du har problemer, så send en e-mail til bestyrelsen.
Med venlig hilsen
Webmaster, Grundejerforeningen Ullerødgård Nord.
Grundejerforeningen vil traditionen tro invitere til fastelavnsfest:
Søndag den 2. marts kl. 14:00 på pladsen ved Hjortevænget 209
Vi vil også denne gang gøre det til både de voksnes og især til børnenes fest.
Der er:
*) For børn omkring de 5 år, bedes forældrene vurdere, om man ønsker at tilmelde sig blandt de små eller store. Teenagere på 14-15 år må selv vurdere, om man ønsker at stille op på 5-15 års-holdet eller blandt de voksne. Angiv dette ved tilmelding.
For at gøre det ekstra spændende, så vil der være præmier til den bedst udklædte i hver af de to aldersgrupper for børn.
Programmet er:
Der er gratis at deltage for medlemmers husstande og for deres børnebørn (da vi gerne vil have mange børn med). Gæster er også velkomne til at deltage. Gæster koster 30 kr. pr. person for både børn og voksne. Betaling bedes foretaget på MobilePay 9359wb eller til Jens Emborg i nr. 201 – inden arrangementet begynder.
Tilmelding senest onsdag den 26. februar kl. 12
(af hensyn til bestilling af fastelavnsboller).
Tilmeld dig her.
Grundejerforeningen giver én drikkevare (øl/vand) pr. person. Børn får én kakaomælk, juice eller sodavand. Yderligere drikkevarer kan købes for 5 kr. Kaffe og te er gratis.
Vi glæder os til at se jer alle.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Kære grundejere
Der er sket en del i grundejerforeningen, siden vores sidste nyhedsbrev i september. Så her er det seneste nye fra bestyrelsen:
Bestyrelsesmøde
Referatet fra sidste bestyrelsesmøde er nu lagt på hjemmesiden. Du kan finde det her.
Regnskab
Regnskabet ser samlet set fornuftigt ud i forhold til budgettet. Vi mangler stadig at få en regning for områdevedligeholdelse på ca. 42.500 kr. men det er med i budgettet.
Ullerødgård byggeriet
Cordsen (ejeren af grunden) har tilsyneladende haft flere møder med kommunens administration. Det har resulteret i, at administrationen har indstillet til Plan-, Trafik- og Klimaudvalget, at de godkender at man udarbejder en ny lokalplan, som giver lov til at der bygges i maksimalt 2 etager og med en maksimal bebyggelsesprocent på 35 %. Denne indstilling blev vedtaget på et møde i udvalget den 2. oktober 2024. Man kan læse hele indstillingen her.
Intentionen bag administrationens forslag er, at der kan bygges omkring 35 huse på grunden i stedet for de 20, som er bestemt af gældende lokalplan. Hørsholm Kommune vil ikke give tilladelse til udkørsel til Lågegyde, så ca. halvdelen af de 35 huse skal køre ude gennem vores 400-vej (mod 7 i gældende lokalplan). Desuden er det intentionen, at der kun bygges i ét plan for de boliger, der støder op til eksisterende boligområder og at det bygges 2-plan rækkehuse langs Lågegyde.
Forud for udvalgsmødet havde vi den 29. september et møde med vores nabogrundejer–foreninger og med Carsten Bo Nielsen fra udvalget. Her blev vi orienteret om sagen samt fik at vide at Carsten Bo vil prøve at få bebyggelsesprocenten sat ned til 30 %.
Efter mødet den 29. september var vi ikke helt trygge ved situationen, så bestyrelsen gennemgik den eksisterende lokalplan samt administrationens indstilling til udvalget.
Dette resulterede i, at vi skrev et dokument med bekymringspunkter. Bekymringerne går hovedsageligt på trafikale gener (øget trafik og manglende parkeringsmuligheder) samt indkigs- og skyggegener (2 etager). Dokumentet blev sendt til mødedeltagerne fra mødet den 29. september. Dokumentet kan hentes her.
Vi vurderer, at det vil være gavnligt med et nyt møde med vores nabogrundejerforeninger og vil prøve at få et sådant arrangeret.
Legepladser og grønne randområder
Områdevedligeholdelse – en kort status
Følgende er udført i 2024 (trænumre henviser til nedenstående luftfoto, som er en revideret udgave af side 7 i vedligeholdelsesplanen):
Et opdateret skema fra vedligeholdelsesplanen kan downloades her.
Da vedligeholdelsesplanen er vedtaget på en generalforsamling, så kan vi ikke bare gennemføre disse ændringer. Vi sender derfor en e-mail til alle grundejere med vores ændringsforslag og beder om indsigelse inden 1. december 2024. Hvis der ikke er indsigelser, så gennemfører vi ændringerne i 2025. Er der indsigelser, så bliver det et forslag på generalforsamlingen i 2025. Af formelle grunde sendes dette i en separat e-mail.
Vi har talt med flere grundejere langs hestefolden og fået at vide, at de er glade for de store træer og ikke ønsker flere fældet end angivet i vedligeholdelsesplanen. Vi har nummereret træerne for at holde styr på dem. En grundejer var nervøs for, at nummereringen betød, at træet skulle fældes.
Grundskyld
Bestyrelsen har talt om den kommende grundskyld for fællesområderne, som skal træde i kraft fra nytår. Det lader til, at beløbet er af begrænset størrelse, men vil stige hvert år de kommende 20 år. Vi venter med at tage stilling hertil, indtil vi kender det eksakte beløb.
Legepladser og arbejdslørdage
Vi har i 2024 afholdt to arbejdslørdage – den 29. juni og den 5. oktober – og det var to gode dage, hvor vi både hyggede os og fik udført en masse vedligeholdelsesarbejde. Begge arbejdslørdage foregik fra kl. 10-13, hvorefter grundejerforeningen bød på lidt hygge med pizza og drikkelse.
Det er Tordenskjolds soldater, som møder op for at gøre et stykke arbejde for os alle. Vi talte derfor om på sidste bestyrelsesmøde, at de, der møder op, får en erkendtlighed (f.eks. en god flaske vin). Tidligere er der blevet uddelt gavekort på 300 kr.
Vi har udført følgende på arbejdslørdagene:
Stor tak til de fremmødte.
Efterfølgende har Jens sået græs ved udjævnet jordbunke og Karsten har malet træværket ved edderkoppenettet med dækkende maling.
Vi har stadig nogle udestående opgaver:
Bestyrelsen vil prøve, om vi kan færdiggøre nogle af ovennævnte punkter og vi spørger muligvis nogle af de grundejere, som plejer at møde op, om de har lyst til at hjælpe til. Men meget afhænger af vejret.
Hunde på legepladsen
Hundes efterladenskaber er et stort problem – hovedsageligt på den vestlige legeplads. Og det kan sagtens stamme fra hunde som ikke bor i vores grundejerforening. Vi vil sætte et skilt op, der gør opmærksom på, at det er en legeplads for børn og ikke for hunde. På skiltet skal der også stå, at hunde skal holdes i snor på legepladsen.
Antennekasser
Vi blev for nyligt spurgt om, om grundejerforeningen fjerner de gamle antennekasser fra da vi havde en fællesantenne. Det havde vi ingen planer om, men efter henvendelsen har vi set på sagen. Der er ca. 37 kasser i alt (to huse kan godt dele én kasse). Kablerne i jorden er så gamle og i så dårlig kvalitet, at de ikke vil kunne anvendes mere. Så vi kunne godt »frigive« dem, så grundejerne selv må grave dem op. Der er bare det problem, at tre af kasserne har haft 230 V tilslutning til antenneforstærkere (antagelig ved nr. 222, 231 og 308). Vi skal være sikre på præcist hvilke kasser det drejer sig om og vi skal også være sikre på at strømmen er afbrudt.
Bestyrelsen har besluttet følgende: Når vi er sikre på, at strømmen er afbrudt, giver vi grundejerne lov til selv at grave kasserne op, hvis man ønsker det. Hos nogle står kassen inde midt i en hæk, og her har man nok ikke lyst til at grave den op. Hvis der så er nogle, som ikke selv kan/vil grave kassen op, men gerne vil have den fjernet, så stiller vi et forslag på næste generalforsamling om, at grundejerforeningen fjerner dem. Det skal jo finansieres, så vi kan ikke bare gå i gang.
Socialt
Sommerfest/Fastelavnsfest
Fastelavnsfesten 2024 blev evalueret på forrige bestyrelsesmøde og vi er enige om, at det skal gentages i 2025. Der plejer at komme mange.
Flere har spurgt os om, hvorfor vi ikke afholdt en vejfest denne sommer. Det korte svar er: Manglende ressourcer. Ikke økonomiske men arbejdsmæssige. Det er et kæmpe arbejde at arrangere sådan en sommerfest, så vi har brug for et festudvalg med deltagere uden for bestyrelsen. Bestyrelsen stiller gerne med 1-2 personer og står også gerne for styringen.
Generelt mener bestyrelsen, at sociale arrangementer er af stor værdi for grundejerforeningen og for beboerne. Den sidste sommerfest i 2022 var en kæmpesucces.
Boule-jubilæum
Den 2. juli 2024 havde boule-klubben 10-års jubilæum og det fejrede de ved at invitere til et par pølser og en øl/vand og hvor alle var meget velkomne. Dette syntes bestyrelsen var et godt initiativ, så vi ville godt – efterfølgende – dække (nogle af) udgifterne fra vores festkonto.
Alle er velkomne til klubbens faste arrangement, som finder sted hver tirsdag kl. 11. Boule-banen kan naturligvis bruges af grundejerne til enhver tid.
Grundejernyt
Nytilflyttede
Vi har i 2023 og 2024 registreret nye beboere i fem huse. Bestyrelsen har sendt velkomstbrev til nogle, men desværre ikke alle endnu. Vi har brug for at kende alle grundejeres kontaktoplysninger af hensyn til kontingent og vigtigt nyt. Ved ejerskifte har man ifølge vedtægterne pligt til at melde ejerskifte med angivelse af navn(e) og kontaktoplysninger til kassereren. Disse oplysninger har vi fået fra alle fem huse med nye beboere.
Opdaterede e-mailadresser
Det er en stor opgave at holde grundejernes e-mailadresser ajourførte. Nytilflyttede er ikke det store problem, men det er det derimod, hvis en grundejer skifter e-mail. Derfor opfordres alle grundejere til at ajourføre disse. Man kan enten selv rette dem på hjemmesiden under menuen MINE SIDER > REDIGER MIN PROFIL (anbefales) eller sende en e-mail til bestyrelsen. Hver grundejer kan registrere op til to e-mailadresser og have to forskellige login til hjemmesiden.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen, Grundejerforeningen Ullerødgård Nord
Kære grundejere
Bestyrelsen vil gerne informere om hvordan det går i grundejerforeningen. Derfor dette nyhedsbrev.
Hjemmesiden blev desværre fejlramt af en automatisk opdatering den 24. juli. På grund af sommerferie og andre ydre omstændigheder blev fejlen desværre først udbedret (med en ny manuel opdatering) efter en måneds tid. Vi beklager naturligvis fejlen og vil gerne takke alle dem, som gjorde os opmærksom på fejlen.
Der er flere grundejere som har haft svært ved at finde vedligeholdelsesplanen på hjemmesiden. Vi har derfor oprettet en ny side under menuen FÆLLESFACILITETER > LEGEPLADSER OG GRØNNE OMRÅDER.
På denne side findes beskrivelse af legepladserne og de grønne områder samt link til download af vedligeholdelsesplanen, som blev vedtaget på en ekstraordinær generalforsamling i 2023. Vi følger stadig planen og giver naturligvis besked, hvis det bliver nødvendigt af afvige fra den.
I 2023 blev træbeplantning langs Ullerødvej let beskåret så de ikke rager ud over vejen eller ind i naboernes haver. Underbevoksningen blev slagleklippet. Træer og buske på begge legepladser blev beskåret.
I år er de første 6 træer mod hestefolden blevet fældet. Roden fra et stormvæltet fyrretræ er blevet udjævnet. Underbevoksningen er blevet slagleklippet.
Da vi tilsyneladende skal til at betale grundskyld af fællesområder fra januar 2025, kan man også finde yderligere oplysninger herom på siden, bl. a. et matrikelkort over fællesområder samt en udskrift af tingbogsattesten.
Intet nyt er (måske) godt nyt. I hvert fald er der intet nyt om byggeriet. Der går nogle rygter, som har nået vore høresnegle, men de er ikke blevet bekræftet:
Der er blevet fældet mange træer på grunden, hvilket vi og andre har protesteret over til kommunen.
Umiddelbart ser det hele fornuftig ud nu, men vores store frygt er, at der pludseligt sker noget og hvor det så er for sent for os at handle herpå. Men vi (og vores nabogrundejerforeninger) følger sagen tæt.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen, Grundejerforeningen Ullerødgård Nord
Kære grundejere
Vi blev desværre ikke helt færdige med arbejdsopgaverne på arbejdslørdagen den 29. juni. Bl.a. er nabohjælpskiltene ikke færdigopsatte. Men stor tak til dem, som deltog.
Bestyrelsen vil derfor endnu engang indbyde til arbejdslørdag:
Lørdag den 5. oktober kl. 10-13
Vi mødes kl. 10 på den vestlige legeplads, hvor vi starter med at fordele opgaverne mellem os.
Når vi er færdige ved 13-tiden, så byder grundejerforeningen traditionen tro på et stykke pizza samt lidt godt at drikke.
Det er færdiggørelse af arbejdsopgaverne fra sidste arbejdslørdag, som igen er på planen:
Hvis man har lyst til at deltage, bedes man tilmelde sig her på hjemmesiden eller sende en e-mail til bestyrelsen senest torsdag den 3. oktober (af hensyn til forplejning).
Arbejdslørdagene har to formål: Dels at gøre vores bebyggelse pænere. Dels at have en god dag sammen med de andre beboere, som man så lærer at kende bedre. Det er f. eks. forebyggende mod indbrud, at vi er opmærksomme på hinanden.
Vi håber at se dig/jer den 5. oktober
Med venlig hilsen
Bestyrelsen, Grundejerforeningen Ullerødgård Nord
Kære grundejere
Bestyrelsen vil endnu engang – og efter en længere pause – indbyde til arbejdslørdag.
Lørdag den 29. juni kl. 10-13
Vi mødes kl. 10 på den vestlige legeplads, hvor vi starter med at fordele opgaverne mellem os.
Ud over, at vi er med til at gøre vores bebyggelse pænere, så er det også en mulighed for at møde de andre beboere og have nogle hyggelige timer sammen.
Når vi er færdige ved 13-tiden, så byder grundejerforeningen på et stykke pizza samt lidt godt at drikke.
Som det allerede blev nævnt på generalforsamlingen, så har vi følgende arbejdsopgaver på planen denne gang:
Hvis man har lyst til at deltage, bedes man sende en e-mail til bestyrelsen senest torsdag den 27. juni (af hensyn til forplejning).
Vi håber at se dig/jer
Bestyrelsen, Grundejerforeningen Ullerødgård Nord
Der indkaldes hermed til ordinær generalforsamling i grundejerforeningen
Tirsdag den 21. maj 2024 kl. 19:00
i Medborgerhuset Egedal, Egedalsvej 2.
Dagsorden samt årsregnskab for 2023 og budget for 2025 er lagt på hjemmesiden under menuen »Generalforsamling«.
Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal ifølge vedtægterne være bestyrelsen i hænde senest den 7. maj.
Husk, at du/I kan anvende en fuldmagt, hvis du/I er forhindrede i at møde op.
På hjemmesiden kan du/I også finde referater fra de seneste bestyrelsesmøder.
Vi glæder os til at se så mange som mulig til generalforsamlingen.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Kære grundejere
Vores gamle tradition i grundejerforeningen fortsætter. Helle og Hans Jørgen i nummer 401 har igen tilbudt at arrangere en udflugt til Nivaagaards Rhododendron-park søndag den 11. juni 2023.
Vi mødes klokken 10 hos Helle, hvor vi hygger os lidt, før vi i fælles flok går mod Nivaagaard. Undervejs holder vi et pitstop på rastepladsen på hjørnet af Ny og Gammel Strandvej.
–
Med venlig hilsen
Helle, Hans Jørgen og bestyrelsen
Kære grundejere
Der indkaldes hermed til ordinær generalforsamling i grundejerforeningen
tirsdag den 30. maj 2023 kl. 19:00
i Medborgerhuset Egedal, Egedalsvej 2.
Dagsorden samt årsregnskab for 2022 og budget for 2024 er lagt på hjemmesiden under menuen »Generalforsamling«. Samme sted finder du/I også referatet fra den ekstraordinære generalforsamling den 30. marts 2023.
Af hensyn til forplejningen vil vi gerne bede om en tilmelding på hjemmesiden.
Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal ifølge vedtægterne være bestyrelsen i hænde senest den 16. maj.
Husk, at du/I kan anvende en fuldmagt, hvis du/I er forhindrede i at møde op.
På hjemmesiden kan du/I også finde referater fra de seneste bestyrelsesmøder.
Vi glæder os til at se så mange som mulig til generalforsamlingen.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Kære grundejere
På seneste generalforsamling i 2022 blev det vedtaget, at vi skulle udarbejde en plan for områdevedligeholdelse ud fra en professionel helhedsvurdering. Efterfølgende skulle der tages stilling til planen på en ekstraordinær generalforsamling.
Planen blev – sammen med forslag om forhøjelse af medlemskontingentet som konsekvens heraf – udsendt til alle grundejere pr. e-mail den 2. marts 2023.
Der indkaldes derfor til ekstraordinær generalforsamling:
Torsdag den 30. marts 2023 kl. 19:00 på Græstedgård
(Græstedgårdsvej 1E, 2980 Kokkedal)
Der er kun dette ene punkt på dagsordenen:
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Kære grundejere
På seneste generalforsamling i 2022 blev det besluttet at vi skulle have en professionel vurdering af, hvad vi gør ved vores fællesområder og de høje træer.
Bestyrelsen har – som vi tidligere har informeret om – kontaktet Skovskolen i Nødebo (hører under Københavns Universitet) og har efterfølgende haft besøg af Kent Nomann, som er faglærer samt skov- og landskabsingeniør ved Skovskolen.
Bestyrelsen har – ud fra Kents anbefalinger – udarbejdet et forslag til områdevedligeholdelse for de næste 10 år.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Kære grundejere
En gammel tradition i grundejerforeningen bliver genoplivet. Helle i nummer 401 har tilbudt at arrangere en udflugt til Nivaagaards Rhododendron-park søndag den 12. juni.
Vi mødes klokken 10 hos Helle, hvor vi hygger os lidt, før vi i fælles flok går mod Nivaagaard. Undervejs holder vi et pitstop på rastepladsen på hjørnet af Ny og Gammel Strandvej.
Med venlig hilsen
Helle og bestyrelsen
Som vi meldte ud kort før jul – både på e-mail og på hjemmesiden – så har vi aflyst generalforsamlingen for 2021.
Til gengæld så har vi allerede nu fået reserveret et lokale til den ordinære generalforsamling 2022. Det bliver i Multisalen i Egedal Byens Hus.
Den formelle indkaldelse udsendes i løbet af kort tid, men skriv gerne allerede nu datoen ind i kalenderen.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Bestyrelsen havde den 25. maj sammen med formanden for Grundejerforeningen Ullerødgård Øst II et møde med Entreprenørfirmaet Nordkysten, som skal lægge fiberkablerne ned. Vi fik et kort over, hvor kablerne skal lægges. Fibernetskablerne er røde og samleboksene er orange.
Vi fik at vide, at arbejdet skal gå i gang i løbet af tre uger (omkr. 14. juni). I første omgang er det kun hovedledningen, som vil blive gravet ned. De forventer, at der går ca. et halvt år, før stikledningerne etableres.
Nedgravningen af hovedledningen skulle kun give minimale gener for grundejerne. Mange af ledningerne bliver skudt ned under asfalten ved stikveje, men der bliver også gravet op i fliserne. Vi blev lovet, at der bliver minimale problemer for grundejerne. Hvis man skal grave forbi en indkørsel, så vil det højest tage et par timer, og man vil blive varskoet forinden, så man kan få sin bil ud. Alle huller vil være overdækket inden fyraften.
Kære grundejere
Revisorpåtegnet årsregnskab for 2020 samt budget for 2022 er nu lagt her på hjemmesiden.
Bestyrelsens kommentarer til regnskab/budget samt årsberetning følger i løbet af få dage sammen med et nyhedsbrev med nyt om bl.a. fibernet, Ullerødgård byggesagen og sociale arrangementer.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Hey,
Vi har været lidt i tvivl om, hvordan vi skal forholde os, efter TDC udsendte et brev til alle grundejere – uden at informere os først.
Jeg har netop talt med min kontakt i TDC.
Den korte version er, at vi ikke behøver at gå ind og tilkendegive interesse igen, da de allerede har fået rigeligt med tilbagemeldinger fra os.
Den normale arbejdsgang er, at folk der har meldt interesse efterfølgende vil få et tilbud fra en udbyder efter 6-12 måneder.
I vores tilfælde, når vi har så højt antal interesserede, vil vi, når gravearbejdet er overstået og kablerne ligger i fortorvet, få en samlet kampagne, højst sandsynligt noget med gratis tilslutning til husstanden fra dem (som dækker alle i området). Folk kan stadig selv vælge udbyder som før, men vi bliver “fast-tracked” igennem processen, da der ud fra et forretningssynspunkt er tale om forholdsvis mange fluer med ét smæk.
Anyway, vi hører fra dem med deres kampagne når arbejdet er færdigt, og vi behøver ikke at foretage os noget før da.
Mvh
Anders Bjerregaard, næstformand
Grundejerforeningen Ullerødgård Nord
Kære grundejere
Vi er blevet overhalet indenom af TDC, idet de allerede har været rundt i området for at planlægge placeringer af stikledninger etc. og desuden har udsendt et brev direkte til de enkelte grundejere – uden at informere bestyrelsen først. Bestyrelsen har lidt svært ved at få besked fra TDC på, hvad der foregår, idet vores kontaktperson er gået på barsel.
Vi arbejder videre med sagen, og indtil vi ved nærmere, så behøver man ikke at gøre yderligere. TDC har allerede fået listen med de 78 interesserede, så der er ingen grund til at tilmelde sig på TDC’s liste, som de bad om i det udsendte brev.
Vi er nu oppe på, at 78 ud af 96 grundejere i vore to foreninger har udvist interesse. Dette svarer til 81%.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Kære grundejere
Os, der har installeret Nabohjælp app’en, har i dag fået to beskeder om advarsler/hændelser. Den ene går på, at der i Rypevænget 110 er observeret to natlige vindueskiggere. Den anden går på, at der har været indbrud i Drosselvænget 201. Se nedenstående skærmkopi fra 2021-04-10.
Nabohjælp skriver følgende:
Med venlig hilsen
Bestyrelsen GFUN
Niels Kragh Larsen
Interessen for at få installeret fibernet har været overvældende stor. Som vi tidligere har oplyst om, så foregår kommunikationen til TDC som et samarbejde mellem de to grundejerforeninger i Hjortevænget, Grundejerforeningen Ullerødgård Øst II (nr. 501 – 712) og Grundejerforeningen Ullerødgård Nord (nr. 101 – 414).
I Øst II har 32 ud af 43 grundejere, svarende til 74 %, meldt tilbage, at de er interesserede. 1 grundejer er ikke interesseret mens 10 ikke har meldt tilbage.
I Nord har 44 ud af 53 grundejere, svarende til 83 %, meldt tilbage, at de er interesserede. 9 ikke har meldt tilbage.
Totalt set har vi en positiv tilbagemelding på 76 grundejere ud af 96, svarende til 79 %.
Anders Bjerregård talte med TDC i sidste uge, og som det så ud, så er der stor nok tilslutning til at de gerne vil regne på et tilbud til os.
Det er ikke helt klart hvordan tilbuddet kommer til at se ud da de regner os sammen med den omkringliggende “cluster”. Vi kan forvente at høre fra dem inden for det næste halve år. Det tager noget tid at regne på igen fordi vi bliver regnet sammen med ovennævnte cluster.
Skulle du have spørgsmål eller kommentarer til sagen, så skriv en e-mail til fibernet@gfun.dk.
Med venlig hilsen bestyrelserne for
Grundejerforeningen Ullerødgård Øst II
Grundejerforeningen Ullerødgård Nord
Kære grundejere
Anders Bjerregaard fra bestyrelsen har lavet en aftale med vores nabogrundejerforening, Grundejerforeningen Ullerødgård Øst II (GFØII) om fælles tilmelding til fibernet.
GFØII udsender et brev til alle foreningens medlemmer. Brevet svarer i indhold til det brev, vi har sendt ud, men er selvfølgelig tilpasset GFØII. Anders har lovet at stå for en fælles tilmelding til TDC for begge grundejerforeninger.
Vi er nu oppe på, at 39 af vore grundejere (74 %) har tilmeldt sig som interesserede. Så man må sige, at interessen er stor, hvilket kan være med til at gøre det billigere.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Grundejerforeningen Ullerødgård Nord
Kære grundejere
Interessen for fibernet har været overvældende. Her – mindre end fire døgn efter vi udsendte e-mails til jer alle – har vi allerede fået 35 tilbagemeldinger om interesse. Vi er 53 parceller i foreningen, så det svarer til 66 %!
Vi har også været i kontakt med bestyrelsen for grundejerforeningen for den anden halvdel af Hjortevænget. De er 43 parceller og har også udvist stor interesse for projektet.
Vi opdaterer hjemmesiden, når der er mere nyt.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Kære grundejer
Referater fra de sidste to bestyrelsesmøder kan du nu finde her på hjemmesiden.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Kære grundejer
Referatet fra generalforsamlingen kan du nu finde her på hjemmesiden.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen GFUN
Det revisergodkendte regnskab kan findes under menuen “Generalforsamling“ .
Kære grundejer
For andet år i træk kan vi konstatere, at der ikke er stillet forslag til generalforsamlingen.
Vi håber stadig, at så mange som muligt vil møde op – det er en god lejlighed til at tale med de øvrige grundejere.
Det reviderede regnskab for 2017, budget for 2019 samt dagsordenen for generalforsamlingsmødet findes under menuen GENERALFORSAMLING.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen GFUN
Det godkendte referat fra generalforsamlingen 2016 er nu lagt på hjemmesiden. Det kan downloades under menuen »Generalforsamling«.
/med venlig hilsen
Bestyrelsen GFUN